 |
Вітаю Вас, Гість · RSS |
 |
Методика вивчення комп’ютерного моделювання та алгоритмів
| |
W-w-W |
Дата: Нд, 31.08.2008, 00:35 | Повідомлення № 1 |
| Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми «Комп’ютерне моделювання. Основи алгоритмізації та програмування» Для теми характерні такі поняття: 1. Поняття інформаційної моделі. 2. Поняття технології комп’ютерного моделювання. 3. Інформаційні моделі. Побудова моделі. Основні етапи комп’ютерного моделювання. 4. Алгоритми. Властивості алгоритмів. 5. Форми подання алгоритму. Виконавець алгоритму. 6. Система команд виконавця. Базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, повторення. Графічні схеми базових структур алгоритмів. Конструювання алгоритмів за методом «зверху донизу». 7. Порядок складання алгоритмів. Поняття програми. 8. Величини. Основні характеристики величин. Типи величин. 9. Опис величин навчальною алгоритмічною мовою та мовою програмування. Алгоритми опрацювання величин. 10. Вказівка про надання значення. 11. Вказівка про виконання алгоритму. Формальні і фактичні параметри. Виконання й аналіз правильності алгоритмів і програм. 12. Вказівки повторення та розгалуження. Табличні величини. 13. Алгоритми опрацювання табличних величин. 14. Алгоритми пошуку елементів у таблиці. 15. Алгоритми впорядкування лінійних таблиць. На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми? Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!
|
|
| |
Uchinfo |
Дата: Чт, 11.09.2008, 23:19 | Повідомлення № 2 |
Часто заходить...
Повідомлень: 55
| Мне кажеттся, что сложные алгоритмы нужно изучать тогда, когда дети могут уже составлять программы. Просто составлять теоретические алгоритмы для них не интересно. А исполнитель кто? Поэтому тему "алгоритмы" (http://uchinfo.com.ua/algoritm.php ) я даю обзорно, а потом перехожу к программированию на Паскале. А потом, если класс толковый попадется, то с ними уже рассматриваем всякие сложные алгоритмы и пишем сразу программы по ним. И дети видят, как работают эти алгоритмы, могут оценить эффективность разных алгоритмов. А модели можно составлять в Excele.
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Сб, 20.09.2008, 00:14 | Повідомлення № 3 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Тема "Інформаційна модеь. Алгоритми" охоплює 8 годин. Давайте спробуємо визначитися з тим, чого потрібно навчити учнів. 1. Етапи розв'язування задачі на комп'ютері. Обов’язково говорю учням про 8 етапів, які потрібно виконати, щоб успішно розв’язати на комп’ютері ту чи іншу задачу. Наводжу багато прикладів. Презентації до цієї теми не маю, але скласти потрібно і для цього планується відкриття нового розділу. З власного досвіду спостерігаю, що учні із-захопленням дивляться презентації (якщо вони цікаві і містять багато графіки і мінімум тексту), тому скласти таку презентацію і демонструвати просто необхідно. Найближчим часом складу і викладу в цю вітку. 2. Інформаційної модель. Поняття інформаційної моделі. Побудова інформаційної моделі. Я цю тему проходжу оглядово. І знову для даної теми не маю презентації, що суттєво б покращило сприймання і розуміння матеріалу. Подобається виклад у підручнику Глинського Я.М. "Алгоритмізація та програмування": [spoiler]Модель — це словесний опис, креслення, макет, деяка формула, які відображають найсуттєвіші властивості об'єкта. Процес створення і дослідження моделей називають моделюванням. Окрім математичних моделей, є ще фізичні — макети. Макет — це деякий спрощений фізичний об'єкт, який дає найсуттєвіші уявлення про реальний об'єкт чи явище. Наприклад, дитяча машинка — це у 30 разів зменшений макет справжнього автомобіля. Макет дає уявлення про форму, колір, окремі деталі реального автомобіля. Такі типи моделей використовують у машинобудуванні тощо. Навколишній світ складається з великої кількості об'єктів (живих істот і предметів), які виконують певні дії чи над якими можна виконати дії. Об'єкти характеризуються розмірами, формою, матеріалом, станом, кольором, масою, швидкістю, температурою тощо. В інформатиці характеристики об'єктів називають властивостями (параметрами, атрибутами). Деяка сукупність властивостей з певною точністю описує об'єкт, тобто є його моделлю. Пізнання навколишнього світу — це пізнання властивостей об'єктів. Для кожного об'єкта, наприклад, для футбольного м'яча, ці властивості набувають конкретних значень: радіус — 15 см, форма — куля, матеріал — шкіра, стан — твердий, колір — білий, маса — 430 г тощо. З футбольним м'ячем пов'язані такі допустимі дії: ударити ногою, ударити головою, недопустима дія — ударити рукою. Описані властивості та їх значення дають достатньо повне уявлення про об'єкт — конкретний футбольний м'яч. нформаційні моделі. В інформатиці розглядають різні типи моделей, зокрема, інформаційні. Інформаційна модель — це опис властивостей деякого об'єкта чи явища (інформація про об'єкт). Інформаційною моделлю може бути словесний опис об'єкта або опис структури даних із зазначенням, що дано, що треба визначити і які є зв'язки між даними. Зв'язки можуть описуватися формулами. Наприклад, для задачі «Створити електронний телефонний довідник» моделлю буде структура даних — таблиця із заголовками стовпців Прізвище (текстове дане) і Номер телефону (числове дане): Прізвище Номер телефону Косовський 3224455 Блохін 3567890 Ребров 4566789 Шевченко 3344556 та ін. (номери вигадані). Прикладом інформаційної моделі машини може бути комплект креслень, що описує її будову, чи набір графіків, що описує функціонування її агрегатів. Якщо в описі моделі формули переважають над наборами даних, то таку модель називають математичною. Математична модель — це опис об'єктів за допомогою формул. Моделлю може бути формула для обчислення площі.фігури, тиску чи інша математична чи фізична формула, яка описує досліджуване явище. Під час створення математичних моделей фізичних процесів нехтують другорядними властивостями, роблячи припущення, які ведуть до спрощення моделі. Наприклад, рух об'єктів вважають прямолінійним чи рівномірним, опором повітря нехтують, температуру зовнішнього середовища вважають сталою тощо. Важливо, щоб ці припущення не призвели до хибних результатів і неправильних висновків. Модель має максимально відповідати реальному об'єкту, кажуть: бути адекватною об'єктові. Відхилення характеристик моделі від характеристик реального об'єкта не повинні перевищувати деякої критичної межі — бар'єрного значення похибки моделювання, яке визначає замовник дослідницьких робіт. Віртуальні (імітаційні) моделі. Досліджуючи математичну модель, можна робити висновки про властивості об'єкта, не створюючи реального взірця чи навіть його макета. Маючи графічну і математичну модель, за допомогою комп'ютера можна створити віртуальну (реально неіснуючу) модель і розглянути зображення, наприклад, майбутнього автомобіля, на екрані у різних проекціях і аварійних ситуаціях. В ательє можна за допомогою комп'ютера підібрати зачіску, фасон одягу для клієнта, переглянути майбутній виріб задовго до процесів крою і шиття. Такий спосіб моделювання ще називають віртуальним (імітаційним) моделюванням, оскільки він не потребує створення реальних зразків. Моделювання дає змогу економити кошти в машино-, літакобудуванні та в інших сферах діяльності людини, відкрити нові явища в природі, уточнити наші знання про вже відомі фізичні факти тощо. Висновок. Моделювання можна поділити такі основні види: фізичне (макети), інформаційне (опис властивостей об'єкта чи різних структур даних, креслення, фотографії), математичне (сукупності формул), віртуальне (імітаційне, модель існує на екрані комп'ютера). [/spoiler] Вважаю такий виклад понять "Модель. Інформаційна модель. Побудова інформаційної моделі" найбільш простий і зрозумілий для учнів. До цієї теми потрібно створити презентацію, що покаже різні види моделей (математичні, віртуальні, знакові та ін.). Найближчим часом буде зроблено. Продовження в наступних постах...
|
|
| |
Newbie |
Дата: Сб, 20.09.2008, 10:52 | Повідомлення № 4 |
Хелпер
Повідомлень: 1414
| теж мала труднощі з викладанням цих тем без гарних презентацій. погляньте на Доступно тільки для користувачів, і на деякі переклади матеріалів на Доступно тільки для користувачів. пригадую, що перекладом цих презентацій займався користувач Escuela, але щось не можу знайти посилань.
Відредаговано: Ковальчук_Олександр - Сб, 20.09.2008, 13:23 |
|
| |
dpi |
Дата: Чт, 25.09.2008, 16:12 | Повідомлення № 5 |
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
| Алгоритмический язык не даю, зачем детей сбивать с толку.
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Чт, 25.09.2008, 18:46 | Повідомлення № 6 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Quote (dpi) Алгоритмический язык не даю, зачем детей сбивать с толку. Я при поясненні теми "Інформаційна модель. Алгоритми" також по мінімуму уваги звертаю на Навчальну Алгоритмічну Мову (НАМ). Більше приділяю уваги опису алгоритмів за допомогою Блок-схем. Саме блок-схеми дають можливість зрозуміти як працює алгоритм. Для створення Блок-схем алгоритмів використовую програму Блок 1.0 Даю учням завдання скласти і виконати алгоритм в цій програмі. Ну а при поясненні теми "Базові структури алгритмів" використовую просто супер-програму "Девятка", про переклад якої я говорив в цій темі.
|
|
| |
W-w-W |
Дата: Нд, 02.11.2008, 21:35 | Повідомлення № 7 |
| Quote (Ковальчук_Олександр) І знову для даної теми не маю презентації, що суттєво б покращило сприймання і розуміння матеріалу. Я деякі презентації скачав в неті, можливо підійдуть???? Силка: http://info-privat.at.ua/load/0-0-0-101-20
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Нд, 02.11.2008, 23:05 | Повідомлення № 8 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Quote (WWW) можливо підійдуть???? Дякую. Частково підійдуть. Дещо додам малюнків, скорочу текст.
|
|
| |
НІКОЛЯ |
Дата: Ср, 11.03.2009, 22:37 | Повідомлення № 9 |
Знавець вірусів
Повідомлень: 2878
| Quote (Махновець_Ігор) На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми? НА РІЗНІ . ГОЛОВНЕ ЩОБ ДІТЯМ БУЛО ЦІКАВО.
|
|
| |
НІКОЛЯ |
Дата: Ср, 11.03.2009, 22:39 | Повідомлення № 10 |
Знавець вірусів
Повідомлень: 2878
| Лінь заливати на приват
|
|
| |
НІКОЛЯ |
Дата: Ср, 11.03.2009, 22:41 | Повідомлення № 11 |
Знавець вірусів
Повідомлень: 2878
| Вибачте і ще одне підручник основи алгоритмізації
|
|
| |
gromko |
Дата: Ср, 09.12.2009, 16:56 | Повідомлення № 12 |
Лінуксоїд
Повідомлень: 3210
| Є цікава програмка - AlgoBox. Суть її в складнні та запуску алгоритмів. Все як у алгоритмічні мові , точно ті ж правила запису. Величини мають числовий, рядковий та табличний тип, є неповне та повне "розгалуження", цикли "для", "поки", можливість малювати точки та лінії. Чим сподобалось - всі команди "вставляються" натиском "кнопок", тобто унеможливлюються синтаксичні помилки. Є набір готових алгоритмів. Всі алгоритми можна роздрукувати та зберегти на диску. Є можливість покрокового виконання. Головна "фіча" - не треба "друкувати" кожну команду. http://www.xm1math.net/algobox/tutoalgobox/index.html
|
|
| |
Bandalak |
Дата: Ср, 09.12.2009, 17:16 | Повідомлення № 13 |
Лідер форуму
Повідомлень: 6403
| Quote (Ковальчук_Олександр) Для створення Блок-схем алгоритмів використовую програму Блок 1.0 А от скачати - не вдається!
|
|
| |
kom_adm |
Дата: Ср, 09.12.2009, 23:21 | Повідомлення № 14 |
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3767
| Анатолій, спеціально для Вас перезалив Блок 1.0
|
|
| |
fox11 |
Дата: Ср, 07.11.2018, 16:51 | Повідомлення № 15 |
Прописаний назавжди
Повідомлень: 404
| Подскажите какими программами пользуетесь при изучении карты знаний?
|
|
| |
© Форум інформатиків України, 2007-2023.  |