Чт, 21.09.2023, 14:28
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 3 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Педагогічні програмні засоби
Педагогічні програмні засоби
mouse Дата: Пт, 16.11.2007, 00:22 | Повідомлення № 1
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Обговорюємо прогрмане забезпечення для уроків (факультативних занять) інформатики. Всі цікаві ідеі з використання ППЗ. Знайомимо один одного з привабливим, з точки зору педагогіки, софтом для малюків. Учні початкової школи так люблять гратися в ігри, що навіть не помічають, що ігра використана навмисно для реалізації цілей уроку :D

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

GarryPotter Дата: Вт, 17.02.2009, 17:06 | Повідомлення № 31
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Найкращий програмний засіб для початкової школи - GCompris, близько 100 навчально-розвиваючих програм
GCompris - Я розумію
ttaamm Дата: Вт, 17.03.2009, 17:20 | Повідомлення № 32
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Хотілося б вам порекомендувати http://newschool.com.ua - величезний вибір різноманітної продукції (педагогічних програмних засобів) а також є можливість замовити продукцію online! %)
mouse Дата: Ср, 22.04.2009, 18:06 | Повідомлення № 33
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (ttaamm)
величезний вибір різноманітної продукції

Це дуже добре!
Тут з викладачами дивились математику-3 клас з того набору. При швидкому перегляді трьох уроків найшли 2 помилки.
Мені просто цікаво оцей процес штампування ППЗ це бізнес - чи допомога вчителю і дитині?
Мені здається перше.
filnick Дата: Ср, 22.04.2009, 20:03 | Повідомлення № 34
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (mouse)
Мені просто цікаво оцей процес штампування ППЗ це бізнес - чи допомога вчителю і дитині? Мені здається перше.

Шановний, mouse, Ви праві на 100%. Я добавлю, що це стосується не лише ППЗ, а й значної кількості шкільних підручників з різних предметів.
NatVovk Дата: Ср, 22.04.2009, 20:50 | Повідомлення № 35
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Quote (mouse)
При швидкому перегляді трьох уроків найшли 2 помилки

Quote (filnick)
Я добавлю, що це стосується не лише ППЗ, а й значної кількості шкільних підручників з різних предметів

Дійсно, поки існує державна монополія на виготовлення такої продукції, то й якість іноді буде неналежною.
А відкритий ринок зразу покаже яка продукція краща й виробники будуть старатися зробити свій виріб якіснішим, адже поганий споживачі не куплять. Отже, сподіватимемося на кращі зміни у цій галузі.
NatVovk Дата: Ср, 22.04.2009, 21:40 | Повідомлення № 36
Гол. ред. "Інформатики"
Повідомлень: 168
Нагороди: 0
Рейтинг: 10
Для покращення сучасного стану змісту навчання інформатики редакція нашої газети ІНФОРМАТИКА (видавництва Шкільний світ) спільно з лабораторією навчання інформатики АПН України пропонує заповнити таку анкету:
Доступно тільки для користувачів

Додано (22.04.2009, 21:40)
---------------------------------------------
Про МОДЕЛЬ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ читайте у ювілейному № 20 (500) за 2009 рік, а також там само про те, для чого й коли було запропановано тестування у ЗНЗ читайте від вінуватців цього метода.

Прикріплення: anketa1.doc (39.5 Kb)
Вчитель Дата: Чт, 27.08.2009, 23:28 | Повідомлення № 37
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Дякую!
Дуже важливою для нас є Ваша думка, шановні Вчителі. Зміст навчання інформатики, в ідеалі, мають визначати не науковці, не міністерські працівники, а СУСПІЛЬСТВО, соціальний запит. В споре рождается истина (если ее не пришибут сгоряча!)

Додано (07.08.2009, 23:35)
---------------------------------------------

Quote (NatVovk)
А відкритий ринок зразу покаже яка продукція краща й виробники будуть старатися зробити свій виріб якіснішим, адже поганий споживачі не куплять. Отже, сподіватимемося на кращі зміни у цій галузі

Наталя! Ринок ППЗ в Україні неможливий! Прості розрахунки показують, що продати вільно ППЗ стільки, щоб окупити, бодай, витрати на розробку, НЕМОЖЛИВО! Самі ВЕЛИКІ НАУКОВЦІ (їхні дисертанти етс.) погоди не зроблять, бо вони працюють на себе. Хто може називати себе програмістом - той, у кого ПРИДБАЛИ кілька програм. Придбали - значить вони комусь потрібні.

Додано (08.08.2009, 00:02)
---------------------------------------------

Quote (lesya)
У мене є власна розробка уроку з використанням цієї програми...А також деякі інші...Дивіться тут...

А опублікувати? Слабо? Напишіть мені, або NatVovk!
Доведемо до ума і надрукуємо для всіх, хто читає з паперу!

Додано (27.08.2009, 23:28)
---------------------------------------------
Якщо буде бажання послухати думку людей, що стояли у витоків шкільної інформатики в Україні, щодо доцільності і безпечності масового застосування комп"ютера у ПОЧАТКОВІЙ школі, не полінуйтесь увімкнути радіо на першій програмі (там, де "Промінь") Першого вересня о 10 год. 25 хв. Послухайте, може щось корисне почуєте!
Зі Святом знань Вас, дорогі вчителі!
Здоров"я і наснаги!

PanPete Дата: Пт, 28.08.2009, 08:59 | Повідомлення № 38
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (Вчитель)
не полінуйтесь увімкнути радіо на першій програмі (там, де "Промінь") Першого вересня о 10 год. 25 хв.

Великий плюс організаторам передачі! Надзвичайно вдало вибрано час трансляції! Впевнений, що більшсть тих, хто пра цює в сфері, про яку буде йти мова, саме в цей день і час зможуть "щось корисне почути".
filnick Дата: Сб, 29.08.2009, 08:53 | Повідомлення № 39
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (PanPete)
Великий плюс організаторам передачі! Надзвичайно вдало вибрано час трансляції! Впевнений, що більшсть тих, хто пра цює в сфері, про яку буде йти мова, саме в цей день і час зможуть "щось корисне почути".

+100%
Quote (Вчитель)
Якщо буде бажання послухати думку людей, що стояли у витоків шкільної інформатики в Україні, щодо доцільності і безпечності масового застосування комп"ютера у ПОЧАТКОВІЙ школі...

Бажання є, можливості не буде. Все ж таки першого вересня всі вчителі на роботі. Чому б не зробити електронну (текстову) версію?


Відредаговано: filnick - Сб, 29.08.2009, 08:54
Вчитель Дата: Пн, 31.08.2009, 13:42 | Повідомлення № 40
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (filnick)
Бажання є, можливості не буде. Все ж таки першого вересня всі вчителі на роботі. Чому б не зробити електронну (текстову) версію?

Спробуємо! Може просто закатати звук у цифру, але боюсь, що авторське право порушу...
До речі, це вже не перший круглий стіл у нас з журналісткою Марією Бабич, просто раніше я не дуже думав про те, що треба про це заздалегідь оголошувати. Ті столи йшли в прямому ефірі...

Додано (31.08.2009, 13:42)
---------------------------------------------

Quote (PanPete)
Для покращення сучасного стану змісту навчання інформатики редакція нашої газети ІНФОРМАТИКА (видавництва Шкільний світ) спільно з лабораторією навчання інформатики АПН України пропонує заповнити таку анкету: Доступно тільки для користувачівдив.файл тут

Цікаво, скільки ж народу, принаймні скачало, анкету?
А заповнену відіслати можна мені vit_lap@ukr.net
Дуже прошу, покажіть хоч якусь статистику!
ttaamm Дата: Пн, 05.10.2009, 14:52 | Повідомлення № 41
Новий користувач
Повідомлень: 2
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Quote (mouse)
Тут з викладачами дивились математику-3 клас з того набору. При швидкому перегляді трьох уроків найшли 2 помилки

Пише Вам один з розробників цього ППЗ. Зрозумійте будь-ласка що будь-яка розробка ППЗ неможлива без помилок...Ми і так робимо все можливе для того щоб тримати якість! Ви написали про помилки у ППЗ "Математика 3 клас" - буду Вам безмежно вдячний якщо вкажете на них - який урок, який крок і де помилка. А то виходить що у наших продуктів є помилки, про які ми не знаємо. Дякую наперед!

mouse Дата: Вт, 27.10.2009, 19:09 | Повідомлення № 42
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
ttaamm, пробачте, що не бачив Вашого повідомлення. Я розумію, що розробка ППЗ, методичний бік та технічний бік, складна справа. Але якось розробка ППЗ йде зверху, а хотілось би, щоб методисти, вчителі всіх областей дали свої рекомендації, а потім розробка. А в нас виходе - є ППЗ, а потім його апробація, виправлення помилок. Мені здається шлях перший більш гуманний.
Зараз не маю під рукою це ППЗ. В найближчі дні подивлюся. Тим більше помилку знайшов не я, а викладач математики, методист.
Victoria Дата: Пт, 26.03.2010, 15:18 | Повідомлення № 43
Новий користувач
Повідомлень: 14
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Шановні колеги, пропоную відвідати сайт http://smallgames.crimea.ua. В роділах "Дитячі" та "Логічні" можна знайти багато цікавого для молодших школярів.
Вчитель Дата: Сб, 03.07.2010, 00:00 | Повідомлення № 44
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Вчитель)
Цікаво, скільки ж народу, принаймні скачало, анкету? А заповнену відіслати можна мені vit_lap@ukr.net

Отже резюме моє таке (нехай народ не ображається, бо це - правда)
Як писав Шекспір: "Слова, слова, слова...", а дійсно активно донести до МОН свою думку лінуємось.
У спойлері те, що ми (лабораторія) напрацювали - порадьте, чого іще не вистачає
[spoiler]
Забезпечення навчання інформатики в загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ) України, в тому числі профільного, навчальними програмами, підручниками та навчальними посібниками також має позитивну динаміку. Разом з тим, стан навчання інформатики у ЗНЗ не можна вважати таким, що повністю відповідає сучасним запитам суспільства.

За даними досліджень, проведених шляхом анкетування вчителів інформатики, проведення круглих столів, науково-практичних конференцій було напрацьовано низку побажань, спрямованих на покращення ситуації.

Не можна вважати доцільним виділення у межах інваріантної складової навчального плану годин на навчання інформатики в основній школі, розпочинаючи з 9-го класу, оскільки:

а) за статистичними даними, початкові навички користувачів засобів інформаційних технологій мають не менше 30% дітей середнього шкільного віку;

б) застосування засобів інформаційних технологій у навчально-виховному процесі розпочинається де-факто вже в початковій школі.

На відміну від змісту навчання більшості навчальних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, який визначається, в основному, науковими знаннями, отриманими людством протягом сотень років, зміст навчання інформатики, особливо його операціональна складова, суттєво змінюється синхронно з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, тобто існує проблема відставання змісту навчання від реального стану науки і техніки.

Матеріальна база значної частини навчальних закладів, особливо тих, обладнання яких комп’ютерами було виконане до і протягом дії "Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл на 2001 – 2003 рр." морально застаріла і фізично зношена, на комп’ютерах, які постачались у школи протягом цих років, практично неможливо використовувати сучасне програмне забезпечення, тобто виконувати вимоги до результатів навчання навіть на рівні стандарту. Слід зазначити, що терміни морального старіння обчислювальної техніки сьогодні становлять 3–5 років. Списання з балансу застарілих технічних засобів інформаційних технологій для більшості навчальних закладів є проблемою, яка практично не може бути вирішеною на місцевому рівні.

Програмне забезпечення, призначене для підтримки навчально-виховного процесу як інформатики, так і інших навчальних предметів (електронні засоби навчального призначення – ЕЗНП), також має певний термін морального старіння. Навіть якщо вважати, що час активного використання в навчально-виховному процесі деяких програмних засобів перевищує термін дії відповідних грифів МОН України (5 років), стан забезпечення навчальних закладів ЕЗНП і процедуру розроблення ЕЗНП за кошти державного бюджету не можна вважати такими, що повністю відповідають соціальним вимогам.

Більшість чинних на сьогодні загальнодержавних нормативних документів, які регламентують безпеку життєдіяльності учнів під час використання засобів інформаційних технологій у навчально-виховному процесі, розроблено та впроваджено більше п’яти років тому, базуються на державних санітарних нормах і правилах, розроблених більше 12 років тому (Державні санітарні норми і правила улаштування і обладнання кабінетів комп'ютерної техніки в навчальних закладах та режиму праці учнів на персональних комп'ютерах, затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 30.12.98 №9 (ДСанПіН 5.5.6.009-98)) і на сьогодні є безнадійно застарілими.

Інформаційні технології сьогодні стають невіддільною складовою будь-якої галузі продуктивної суспільної діяльності, що, зокрема, знайшло своє відображення у віднесення навчального предмету інформатика до галузі Технології. Разом з тим, рівень забезпечення предмету трудове навчання у загальноосвітніх навчальних закладах України засобами виробничої діяльності на базі інформаційних технологій вкрай недостатній.

Частину з можливих шляхів подолання визначених недоліків узагальнено нижче.

Клопотатися перед Міністерством освіти і науки України щодо:

- запровадження навчання інформатики у межах інваріантної частини навчального плану ЗНЗ не з 9-го, а з 7-го класу;

- продовження оснащення закладів освіти сучасними засобами інформаційних і телекомунікаційних технологій та комп'ютерно-орієнтованими системами навчання;

- створення умов для прискорення темпів розбудови вітчизняного освітнього інформаційного середовища, розгляду можливість спрощення процедури сертифікації електронних засобів навчального призначення;

- введення до штатного розкладу ЗНЗ посад заступників директорів з ІКТ та інженерів з обслуговування кабінетів інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій;

- здійснення необхідних заходи щодо подальшої інформатизації управління навчальними закладами і системою освіти України;

- сприяння створенню на державному рівні мережі ресурсних центрів і фондів дидактично орієнтованих програмних засобів та систем, порталу для методичної підтримки вчителів з питань ефективного використання ІКТ у навчально-виховному процесі, зокрема методичної підтримки вчителів інформатики;

- створення при МОН України аналітично-інформаційного центру моніторингу стану і характеру змін у системі освіти, прогнозування тенденцій розвитку освіти в інформаційному суспільстві;

- внесення до штатного розпису загальноосвітніх навчальних закладів посади інженерів та лаборантів для обслуговування комп’ютерної техніки;

- розроблення нормативної бази щодо процедури списання застарілої техніки;

- розробки нової редакції Державних санітарних норм і правил улаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки у навчальних закладах та режиму праці учнів на персональному комп’ютері (чинні на сьогодні затверджені 30.12.1998 року).

Порушити клопотання перед МОН України щодо необхідності створення мережі пілотних навчальних закладів, у яких здійснювати підготовку учнів до продуктивної виробничої діяльності на базі інформаційних технологій.

З метою підвищення рівня інформатичної фахової підготовки вчителів передбачити у навчальних планах обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти години на опанування сучасними ІКТ педагогічних працівників (не вчителів інформатики); змістом навчання для цих годин вважаємо за доцільне визначити ознайомлення з сучасними ЕЗНП з відповідних предметів. Розглянути можливість проведення курсів з підвищення кваліфікації вчителів інформатики 1 раз на 3 роки. Програма перепідготовки повинна відповідати реальному стану розвитку ІКТ.

Вот такое я сложил на все и всяческие запросы...

Відредаговано: Вчитель - Сб, 03.07.2010, 00:01
Andrey123q Дата: Сб, 03.07.2010, 00:41 | Повідомлення № 45
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (Вчитель)
обладнання яких комп’ютерами було виконане до і протягом дії "Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл на 2001 – 2003 рр." морально застаріла і фізично зношена, на комп’ютерах, які постачались у школи протягом цих років, практично неможливо використовувати сучасне програмне забезпечення, тобто виконувати вимоги до результатів навчання навіть на рівні стандарту. Слід зазначити, що терміни морального старіння обчислювальної техніки сьогодні становлять 3–5 років. Списання з балансу застарілих технічних засобів інформаційних технологій для більшості навчальних закладів є проблемою, яка практично не може бути вирішеною на місцевому рівні.

Дозвольте по цьому моменту не погодитись. Можливо зекономити значні кошти на впровадженні термінальних мереж, про що не раз на форумі йшла мова. При цьому застаріла техніка буде працювати ще 5-10 років, а взагалі термін морального старіння можна збільшити до 10-15 років.
Інший момент, який варто було б донести до МОН, це державна програма по впровадженню ВПЗ в освіті.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Педагогічні програмні засоби
  • Сторінка 3 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2023.