Чт, 21.09.2023, 14:08
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

 
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

  • Сторінка 2 з 7
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • 7
  • »
Модератор форуму: Ktara, НІКОЛЯ, Bandalak, volevikt  
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Новий проект програми "Сходинки до інформатики" 2-4 класи (Розробка нової програми для інформатики в початковій школі)
Новий проект програми "Сходинки до інформатики" 2-4 класи
volevikt Дата: Сб, 05.11.2011, 01:13 | Повідомлення № 16
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1912
Нагороди: 25
Рейтинг: 267
Quote (novachok)
У нашій школі вже є вчитель початкових класів+вчитель інформатики (початкові класи) - за дипломом

Аналогічно. В нас таких вчителя 2.
Всі інші вчителі початкової ланки нашої школи пройшли 36-годинний курс "Основи ІКТ" ("Партнерство у навчанні"), 1 вчителька виконала проект за програмою "Intel. Навчання для майбутнього".
Скоріше за все, в нашій школі інформатику в початкових класах викладатимуть вчителі-початківці. :)
Пилипчук_О_П Дата: Сб, 05.11.2011, 01:41 | Повідомлення № 17
Ветеран спілкування
Повідомлень: 4332
Нагороди: 38
Рейтинг: 406
Quote (Вчитель-з-Києва)
Навчання інформатики не повинно зводитись до роботи з комп’ютерами

На семінарі в одній зі шкіл області спостерігав за Уроком розвитку мислення в молодших класах. Він у них в розкладі записаний. Розв'язують різні головоломки, задачі з лоічним навантаженням... Напевно це - "кусок" інформатики.
mouse Дата: Сб, 05.11.2011, 10:43 | Повідомлення № 18
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Повернувся з Наукового-практичного семінару "Сходинки до інформатики" м. Київ.

Програма семінару (додається).
Як видно з розкладу тривав 5 годин. Практично весь семінар (пленарне засідання) є у відео.
Питання як його викласти залишається актуальним.
Гадаю, що YouTube буде сприйнятний варіантом.

Хотілось би відзначити, не потрібно сприймати введення Інформатики в 2-4 кл. легковажно.
1. Автори стандарту - одні фахівці.
2. Автори програми - другі фахівці.
3. Автори підручника(-ів) - (можливо) треті фахівці.
Тому проблеми обов*язково будуть і до конкретного змісту, і до напрямків.
Назва "Сходинки до інформатики" записана в навчальний план. І автори цієї програми лише є виконавцями.

Хто має цей курс викладати?
Вчитель інформатики ? Вчитель поч. класів
Є проблеми і там, і там. Тому це питання надзвичайно складне, так як і те як забезпечити робочими місцями учнів в школах, де парти і стільці будуть відповідати віковим особливостям.

Початок семінару Частина 1
Прикріплення: 0068074.doc (49.0 Kb)


Відредаговано: mouse - Сб, 05.11.2011, 12:39
GarryPotter Дата: Сб, 05.11.2011, 14:04 | Повідомлення № 19
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Quote (Вчитель-з-Києва)
Навчання інформатики не повинно зводитись до роботи з комп’ютерами, за яким діти молодшого віку, згідно санітарних норм, можуть проводити не більше 15 хвилин за урок. Значну частину уроку учні повинні навчатися без комп’ютера: отримувати початкові поняття про інформатику та інформаційні процеси, розвивати пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності за допомогою виконання різноманітних завдань.


Тобто це вже не є інформатикою у тому сенсі, який ми розуміємо порівняно зі старшою та основною школою, мабуть і називати тоді треба цей предмет по іншому.
Як на мене то тут не варто говорити навіть про поняття "інформатика", оскільки це занадто для початкової школи. Розвиток логіки, творчості, і т.п. - так, інформатика -ні. Цікавою є сама побудова такого уроку, при тому, що кожен учень має отримати доступ до роботи з ПК. 10 комп’ютерів -25 учнів у класі....
Вчитель-з-Києва Дата: Сб, 05.11.2011, 18:04 | Повідомлення № 20
Прописаний назавжди
Повідомлень: 365
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (GarryPotter)
Тобто це вже не є інформатикою у тому сенсі, який ми розуміємо порівняно зі старшою та основною школою, мабуть і називати тоді треба цей предмет по іншому.

У 2-4 класах початкової школи учні знайомляться з основними поняттями інформатики, працюють на комп’ютері під час вивчення різних предметів (мова, математика, природознавство тощо), розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності.
Важливою особливістю застосування комп’ютерів у початковій школі є те, що заняття повинен проводити належним чином підготовлений учитель початкових класів. Адже початкова школа, порівняно з середньою та старшою, – це особливий світ, тут інші діти, інший психологічний клімат, інша методика. До того ж, у початковій школі комп’ютер як засіб навчання використовується обмежено, і звичайний вчитель інформатики зі своїми навичками викладання, сформованими у старшій школі, може тільки нашкодити.
mouse Дата: Нд, 06.11.2011, 12:23 | Повідомлення № 21
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
В Україні в кожній області є вищі навчальні заклади, які готують вчителів початкової школи з додатковою спеціалізацією "Вчитель інформатики початкової школи". Можна вважати, що на них буде шалений попит :)
larisa2007 Дата: Нд, 06.11.2011, 14:10 | Повідомлення № 22
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Quote (Вчитель-з-Києва)
Навчання інформатики не повинно зводитись до роботи з комп’ютерами, за яким діти молодшого віку, згідно санітарних норм, можуть проводити не більше 15 хвилин за урок. Значну частину уроку учні повинні навчатися без комп’ютера: отримувати початкові поняття про інформатику та інформаційні процеси, розвивати пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності за допомогою виконання різноманітних завдань.
C помощью чего учащиеся будут обучаться всем этим очень необходимым навыкам?
Государство выпустит учебники, а лучше рабочие тетради. Нет, кто-то их конечно выпустит, и Облиппо будут настойчиво их рекомендовать, а даже скорее и сами распространять. Только вот учитель не имеет права заставлять родителей их покупать. А убедить их купить 30 человек, которые живут очень по разному (материально), я не могу Наверно я плохой профессионал, хотя имеет ли умение продавать отношение к моей профессии? Так как мне быть?
mouse Дата: Нд, 06.11.2011, 14:21 | Повідомлення № 23
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (larisa2007)
C помощью чего учащиеся будут обучаться всем этим очень необходимым навыкам?

А хіба тільки з інформатики робочі зошити купують???
Вчитель-з-Києва Дата: Нд, 06.11.2011, 15:22 | Повідомлення № 24
Прописаний назавжди
Повідомлень: 365
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (mouse)
А хіба тільки з інформатики робочі зошити купують???

Просто и со вкусом: учебник "в одном флаконе" имеет рабочий зошит.
Подробнее см. http://aspekt-edu.kiev.ua
larisa2007 Дата: Нд, 06.11.2011, 17:26 | Повідомлення № 25
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Quote (mouse)
А хіба тільки з інформатики робочі зошити купують???

По остальным предметам рабочие тетради покупают не потому, что вообще отсутствует учебник. Меня интересует вопрос будут ли учащиеся начального звена обеспечены государством учебниками с помощью которых учитель сможет заниматься с ними развивая "пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності за допомогою виконання різноманітних завдань", хотя вопрос конечно риторический... Опять учитель должен будет тратить колоссальное время на подготовку к уроку, подготовку раздаточного материала копируя, сканируя и распечатывая за свой счет.
Вчитель-з-Києва Дата: Нд, 06.11.2011, 20:01 | Повідомлення № 26
Прописаний назавжди
Повідомлень: 365
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (larisa2007)
Опять учитель должен будет тратить колоссальное время на подготовку к уроку, подготовку раздаточного материала копируя, сканируя и распечатывая за свой счет.

Ваше мнение об учебнике для 2 класса? См. фрагмент.


Відредаговано: Вчитель-з-Києва - Нд, 06.11.2011, 20:13
mouse Дата: Нд, 06.11.2011, 21:36 | Повідомлення № 27
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Quote (Вчитель-з-Києва)
Просто и со вкусом: учебник "в одном флаконе" имеет рабочий зошит.

Цей предмет буде в інваріантній частині. Тому підручники будуть безкоштовні.
Quote (larisa2007)
подготовку раздаточного материала копируя, сканируя и распечатывая за свой счет.

Вибачте, але цей процес у нас по всіх предметах. Я б тоже був би радий мати все методзабезпечення. І лише приходити і як перед оркестром махати паличкою.
Quote (Вчитель-з-Києва)
Ваше мнение об учебнике для 2 класса? См. фрагмент.

А куда власне дивитись?
Глинський__Ярослав Дата: Нд, 06.11.2011, 23:17 | Повідомлення № 28
Видавець посібників
Повідомлень: 347
Нагороди: 3
Рейтинг: 25
Quote (GarryPotter)
Як на мене то тут не варто говорити навіть про поняття "інформатика", оскільки це занадто для початкової школи. Розвиток логіки, творчості, і т.п. - так, інформатика -ні.

Підтримую цю думку. Предмет мав би називатися "Логіка" і викладатися як розділ математики. Садити дітей на комп'ютерну голку в такому віці не бажано. Пейнтом, вордом, поняттям інформація та будовою компютера їх зацікавити не можливо. Тай знати їм цього ще не треба. В них зовсім інше уявлення про призначення компютера щодо своїх потреб. Я спробував сину у третьому класі розказати про будову компютера, він сказав, що йому це не цікаво і щоб я не заважав йому через Торрент скачувати Фіфа-2012. ВІн досі погано читає і не хоче вчити англійську мову, правда успішно займаєтьсчя шахами та футболом. В 5 років йому подобалося у Ворді конструювати малюнки з графічних примітивів і картинок з колекції, в 6 його цікавили шахові програми і ігрові програмки з комплекту "Сходинок" (це на мою думку найкраще, що є у всьому курсі), а зараз в 7,5 - Фіфа-2012. Більшість дітей як і багато дорослих (згадайте себе) доки не награються, корисного нічого робити не будуть. ТОму, загнавши їх у стандартне навчання, вони вважатимуть, що їх дурять і противитимуться. Шкода від компютера для очей, осанки і психіки дуже суттєва, цим нехтувати не можна, а обмежувати в часі роботу за компютером буде складно.
Як будуть взаємодіяти вчителі молодших класів і вчителі інформатики стосовно доступу до компютерного класу і перебування в ньому?
Вчителям інформатики тут дістануться конкретні каштани. Якщо на інформатику в молодшій школі буде затрачено 105 год (а це стільки скільки сьогодні в 9+10+11 класах, то виникає питання - чи це ефективне витрачання ресурсів? На мою думку - ні. А скільки годин на інформатику буде відведено в основній і старшій школі? Не виключено, що тут годин вчителі інформатики можуть не дорахуватися. Прошу мене переконати в протилежному, хто зможе.
Ktara Дата: Нд, 06.11.2011, 23:35 | Повідомлення № 29
Перспективна вчителька
Повідомлень: 4322
Нагороди: 38
Рейтинг: 391
Согласно новой программе в начальной школе ни Пейнт, ни Ворд изучатся не будут :)
mouse Дата: Нд, 06.11.2011, 23:47 | Повідомлення № 30
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2026
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Звіт семінару. Буду викладати нові частини, та не забувати посилання про інші.

Частина 2. Лапінський В.В. Дивитись

Архів: Частина 1 Андрусич О.О., Козіна І.П.

Додано (06.11.2011, 22:47)
---------------------------------------------

Quote (Ktara)
ни Пейнт, ни Ворд изучатся не будут

Налякала... Можливо і будуть, адже там є граф., текст. редактори. Інша справа, що оберуть вчителі.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.1 Методика викладання інформатики в молодшій школі (1-4 кл.) » Новий проект програми "Сходинки до інформатики" 2-4 класи (Розробка нової програми для інформатики в початковій школі)
  • Сторінка 2 з 7
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • 7
  • »
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2023.