Видавнича система Scribus - вільна багатоплатформна програма для розробки публікацій різних видів: від візитівки до журналу і книги. Сайт програми: http://www.scribus.net/
Команда перекладачів підготувала новорічний подарунок для тих, хто користується Scribus: повністю перекладено українською мовою інтерфейс поточної стабільної версії програми 1.4.6. Офіційно він буде включений у версію 1.4.7. Проте користувачі форуму можуть випробувати переклад, звантаживши файл за посиланням: https://drive.google.com/open?id=0B7I6DokFcShPUXB3ZnBhdVY4dE0
Файл потрібно помістити в теку <тека встановлення>\share\translations (Windows) чи \usr\share\scribus\translations (Linux), замінивши при цьому наявний там старий файл з такою ж назвою.
Чекаємо на зауваження щодо перекладу, оскільки деякі недоліки можна помітити лише при активному користуванні програмою.
З Наступаючим!
PS. З наступного року в 9 класі вивчатиметься тема "Комп’ютерні публікації", тому не завадив би розділ "Комп'ютерні видавничі системи" на головній сторінці форуму десь після розділів "Офісні програми" і "Програми обробки графіки".
Использовал Скрибус, годик назад, мне дали вести технологии в 11 классе, вот я там и поизвращалсИ) в общем работать можно, главное мотивация учеников, и вводить должности: журналист, редактор, и так далее.
І чому навчить Scribus? Колись досить давно розробляли макет журнала з шаблонними сторінками розділів і т. д. Ця тема зовсім непотрібна в курсі, але програма є програма.
Ця тема зовсім непотрібна в курсі, але програма є програма.
Справді, добірка тем програми у нас на форумі давно отримала характеристику "вінегрет" :( . Але з іншого боку, якщо попрацювати з текстовим процесором (наприклад, Word), векторним редактором (Inkscape) і видавничою системою (Scribus), то виникає питання: яку з програм (одну!) залишити в школі, якщо кардинально змінити програму? І, якщо вислухати аргументи людей, які професійно працюють з кожною з програм, а не тільки тих, хто "все життя з Word'ом, тому Writer опанувати складно", то вибір буде непростим. Зокрема тому, що межі між цими програмами достатньо розмиті. І Scribus у цій дискусії не стоятиме осторонь.
Все вирішується досить просто. Коли особисто ви використовували видавничу систему і чому?
Все вирішується не так вже й просто, оскільки:
ЦитатаПилипчук_О_П ()
межі між цими програмами достатньо розмиті.
Сьогодні учениці підказував, як у Ворді розмістити на аркуші 3 написи (титулка з двома "затвердженнями" в шапці). Це - типовий прийом роботи у видавничій системі. Якщо з Ворда забрати можливість розміщувати текст безпосередньо на сторінці - матимемо поганеньку видавничу систему. Якщо помиляюсь - кажіть. І це робиться дуже подібно у всіх трьох програмах (Word, Inkscape, Scribus).
Офтоп (просто, щоб подумати): згадана можливість Ворда іноді заважає. Не пригадаю, може вже й питав: як вставити у Ворді малюнок розміром на цілу сторінку, який коректно обтікався б текстом?
Мене не зрозуміли: 1) я хочу, щоб прямокутний малюнок був на 2-й сторінці, а текст перетікав з 1-ї на 3-ю. Щойно придумав: у Word це можна зробити так: вставляємо 2 розриви сторінок, щоб отримати 3 сторінки; на 1-й і на 3-й ставимо написи, між якими налаштовуємо перетікання; на 2-й ставимо малюнок. Прийом типовий для видавничих систем (тільки там обходиться без розривів сторінки). Без написів, напевно, такого зробити неможливо. 2) те, що Ви показали у файлі, робиться не так, редагуванням контуру обтікання самого малюнка (див. доданий файл). У Scribus теж є така можливість.
2) те, що Ви показали у файлі, робиться не так, редагуванням контуру обтікання самого малюнка (див. доданий файл). У Scribus теж є така можливість.
Як робиться редагування контуру всі чудово знають, просто мій метод набагато швидший, поклацав по контуру полілінією і все, а то тягай ті точки доставляй
ЦитатаПилипчук_О_П ()
Прийом типовий для видавничих систем (тільки там обходиться без розривів сторінки). Без написів, напевно, такого зробити неможливо.
Там що сторінко автоматом добавляються як в текстовому? Ні ви їх ставите і використовуєте ті ж написи.
Справді, добірка тем програми у нас на форумі давно отримала характеристику "вінегрет" :( .
Нельзя объять необъятное - Козьма Прутков.
Дещо оффтоп, але програми для вивчення інформатики, як такої, в Україні немає. Звичайно є певний рух у потрібному напрямку, навіть з "перегибами", як от інформатика в початковій(молодшій) школі. Як на мене, то проблема у тому, що ніхто не знає, який "продукт" повинен утворитись на "виході" - на сьогодні, перечитавши програму(пояснювальну записку), приходиш до висновку, що за словоблудієм з "компетентнісними компетенціями" ховається якраз те, що автори програми не знають, що буде потрібно суспільству через 5-10 років, коли діти закінчать школу. Спочатку був клич "программирование - вторая грамотность", потім всі кинулись готувати "копетентного користувача".