Я пропоную діючим вчителям, котрі викладають у 9-му класі по тому чи іншому підручнику, аналізувати його "по гарячих слідах". Будемо писати тут про таке: 1. Який підручник Вам дістався по держзамовленню (або ви придбали додатково); 2. Наскільки він відповідає програмі Завадського; 3. Знайдені помилки та недоречності; 4. Побажання та зауваження; 5. Інформацію про те, як сприймають матеріал учні; 6. Чи встигають учні за урок все опанувати; 7. Як працюють учні з підручником вдома; 8. Чи достатньо цього підручника для підготовки вчителя до уроку; 9. Які додаткові засоби розроблені до підручника і яка їх якість.
Обговоренню підлягають усі існуючі підручники для 9-го класу: 1. " Інформатика. 9 клас"/Ривкінд, Чернікова, Шакотько, Лисенко; "Генеза". 2. " Інформатика. 9 клас"/Завадський, Стеценко, Левченко; "BHV". 3. " Інформатика. 9 клас"/подружжя Володіних; "Гімназія". 4. " Інформатика. 9 клас"/Морзе, Вебер, Кузьминська; "Школяр". 5. " Інформатика. 9 клас. Підручник для 12-річної школи"/Глинський; "Деол". 6. " Інформатика. 9 клас. Перший рік"/Шестопалов, Пилипчук, Табарчук; "Аспект". Якщо хтось з авторів заперечує проти такого обговорення - кричіть і ми прибиремо ваш підручник із цієї теми!!!
Шановні форумчани!!!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!
Першим потраляє під "роздачу" підручник №1. При поверхневому перегляді знайдено такі недоречності:
ст 153 "У мережах використовуються такі комунікаційні пристрої: мережні адаптери, або модеми у кабельних мережах" - це є єдине і таке завуальоване згадування мережевої карти. Таке поняття як ІР адреса згадується тільки при розгляді теми Інтернет. (а з початку ж розглядають локальну мережу). Наскільки я знаю, ІCQ вважалося сервісом Інтернету, а не службою. ст 205 "Об’єкти текстового документа", описано властивості сторінки: розмір аркуша, її орієнтація розміри полів, нумерація, колонтитули та інше. Всі ці властивості у Miсrosoft Office притаманні для розділу (неможливо їх змінити для окремої сторінки). Класична схема форматування у Word: символ, абзац, розділ. (на відміну від ОО, там дійсно сторінка). ст 206 До чого тут класифікація систем опрацювання текстів "за кількістю вікон"? ст 209 На мою думку, некоректно називати вкладки для роботи із таблицями, малюнками, формулами... тимчасовими. Вони є конткекстно залежні вкладки. Зовсім відсутня інформація про те, як вибрати розмір сторінки її поля і т.п.
Шановний Анатолій Миколайович! Дякую за відкриття цієї теми. Адже тільки під час навчального процесу учні і вчителі можуть виявити допущені неточності, знайти варіанти кращого викладення матеріалу, навести нові приклади, уточнити вправи і тести. Буду радий вашій допомозі. З повагою! Євген Шестопалов, "Аспект"
Хотілося б, щоб до авторів книг у заголовку цієї теми не відносилися так недбало, не називаючи всіх прізвищ співавторів. Крім того, послідовність книг для обговорення повинна бути за встановленим порядком від "Ривкінда..." (переможці конкурсу) до "Шестопалова" (останній за алфавітом). Для прикладу можна взяти оформлення теми "Відкритий конкурс підручників", яку створив на нашому форумі Микола Іванович Ковшун. Див. http://informatics.at.ua/forum/76-1060-1
Разрешите напомнить некоторые сообщения из других тем! 1. Про Завадського
Quote (ppima)
Перші враження від підручника І.О.Завадського. Плюси: 1 урок – 1 розділ (їх всього 32, резерв 3 год) Наявність практичних робіт у підручнику (кількість завдань кратні 6 або 12) Питання для повторення. Контрольні запитання і завдання. Завдання для учнів, які мають доступ в Інет. Підручник придатний для самоосвіти, написано доступно. Для вчителя виставлено на сайті itosvita.ucoz.ua поурочні плани та презентації, календарне планування. В цілому – подяка за підручник. Сподобався. Мінуси: 1)Не залишено часу для тематичних робіт, а саме 7 тем – 3 години резерву. Навіть якщо так, як у Шестопалова зробити, не вистачає 2 годин. Щось потребує ущільнення. Тема 1,2 – ТО №1 Тема 3 – ТО № 2 Тема 4,5 – ТО № 3 Тема 6 – ТО № 4 Тема 7 – ТО № 5. 2) Відсутні в кінці частин питання для підготовки до ТО. Таке враження після ознайомлення з підручником і орієнтовним календарним планом, що тематичне оцінювання можна не проводити. 3) Не зрозуміло, навіщо витрачати учню 30 грн. на практикум (практичні ж у підручнику!) 4) Матеріал підручника насичений, але посильний при пропедевтичному вивченні інформатики, але аж ніяк «не тягне» на перший рік вивчення у 9 класі, принаймні для тих учнів, в яких немає вдома комп’ютера та ще при 1 годинному вивченні. Звідки візьмуться практичні навички, наприклад друкування? Це мої перші враження, звичайного сільського вчителя-практика. Думаю, що вчителі зможуть висловити свої думки по цьому та інших підручниках, які отримали. Це потрібно знати видавцям. Завадський створив таблицю для запису конструктивних зауважень (http://itosvita.ucoz.ua, розділ "9 клас", внизу). За кожне справді конструктивне готовий платити (але не "живими" грошима, а книжками).
2. Про Морзе
Quote (Oxana_cher)
С первого взгляда заметила, что книжка Морзе печаталась в сыром подпольном подвале. Она начала плесенью покрываться, все рисунки испачканы, страницы слиплись. Но может это вина не Натальи Морзе, а древней типографии. Ладно не будем об этом! Открываем змiст, смотрим... И тут всё началось. У меня не без основания сложилось мнение, что авторы учебника позавидовали автору программы, Завадскому. Что именно его программу утвердили, а не их. И Морзе решили переделать всё по своему. Темы поменяли по непонятному алгоритму. Как будто разобрали их на элементарные частици и рандомом собрали обратно. Я открыла программу и начала искати первые темы, за час с трудом нашла 3, и то разбросанные частями по всей книжке.
3. Про Шакотько
Quote (Romek)
До нас сьогодні нарешті привезли підручники з інформатики Морзе. переглядав підручник і шось про cd-rw, dvd-rw - пристрої вивдення інформації "До пристроїв виведення належать монітор, принтер, гучномовці, навушники, лазерні дисководи DVDRW, CDRW та дисководи для магнітних дисків, модем тощо." мені здається шо шось тут не те.
Для прикладу можна взяти оформлення теми "Відкритий конкурс підручників", яку створив на нашому форумі Микола Іванович Ковшун. Див. http://informatics.at.ua/forum/76-1060-1
Дякую за слушне зауваження! Зробив все як Ви казали...
1. " Інформатика. 9 клас"/Ривкінд, Чернікова, Шакотько, Лисенко; "Генеза". Ст 120 "Простір диска можна розділити на кілька частин, які називаються розділами, або залишити неподільним. Розділів може бути не більше чотирьох. кожен з розділів,у свою чергу, можна поділити на кілька логічних дисків" Попробуйте ))) Ст 121 "Також на кожному диску створюються таблиця розміщення файлів - FAT для файлової ситеми FAT32 або MFT для NTFS, а також коренева папка" Потрібно мабуть додати логічному. Питається для чого лізти в "дебрі", та й ще неправильно пояснювати/
проглянув поверхнево, ще не вникав глибоко в суть тем, але дещо вже цікаве знайшов!
Коли автори прочитають, то вони будуть виправдовуватись у свій бік мов інформаційні технології на місці не стоять, і наперед були вставлені теми про нове ПО. Суть не в цьому, я як бачу проблему так і її висвітлюю!
Суть її така: Автори свідомо розписують тему текстового редактора на одному з випусків програмного забезпечення і що дивно на новішому ПЗ, а саме Офіс 2007. На мою думку це не правильно! Причин багато: -не всі школи мають офіс 2007, багато ще на 2003; -різний інтерфейс ПЗ, те що в підручниках не збігається з тим, що діти в школі бачать і т.д.
Моя пропозиція висвітлювати саму суть текстових редакторів і для чого вони потрібні, принцип роботи і т.д. Потім коротенько описати кожен випуск текстового редактора: офіс 97, 2000, ХР, 2003, 2007 це для того щоб діти мали уявлення, що було, що є, та що буде скоро! А в цих підручниках лише офіс 2007
Шановні автори не сприйміть це як критику, а сприйміть як пропозицію по вдосконаленню вашого підручника!
1. " Інформатика. 9 клас"/Ривкінд, Чернікова, Шакотько, Лисенко; "Генеза". ст 108 "Сполучення клавіш для операцій над обєктами ОС .......... Видалити Delete або Backspace" Це без коментарыв
ст 138 "При виборі формату архівного файлу слід враховувати, що за даними тестів, проведених авторами підручника, формат RAR забезпечуе найефективніше стиснення" А 7z,ну невже важко добавити один з, а не констатувати як догму.
"При виборі формату архівного файлу слід враховувати, що за даними тестів, проведених авторами підручника, формат RAR забезпечуе найефективніше стиснення" А 7z,ну невже важко добавити один з, а не констатувати як догму.
Якби було: "При виборі формату архівного файлу слід враховувати, що формат RAR забезпечуе найефективніше стиснення" - то це догма. А так через: "за даними тестів, проведених авторами підручника" - зовсім ні.
Quote (Махновець_Ігор)
Моя пропозиція висвітлювати саму суть текстових редакторів і для чого вони потрібні, принцип роботи і т.д. Потім коротенько описати кожен випуск текстового редактора: офіс 97, 2000, ХР, 2003, 2007 це для того щоб діти мали уявлення, що було, що є, та що буде скоро! А в цих підручниках лише офіс 2007
А ще описати Writer, AbiWord, може хто Лексикон вичає чи ще щось інше, тоді матимем окремий підручник на текстові редактори, ОС і т.д. щоб у кожного було описано ПЗ яке він вивчає. Можна програмно незалежно - голу теорію, але як на мене краще - спочатку програмно незалежна теорія а потім опис найбільш популярного одного ПЗ даного розділу. Ми ж вивчаючи ПЗ розглядаємо типові операції, виконання яких не дуже відрізняється не лише в різних версіях ПЗ і в ПЗ від різних виробників, тому краще описувати одне ніж трохи про кожне.
Шановні форумчане. Вітаю всіх зі святами, що наближаються. Бажаю здоров’я у новому році, успіхів у ваших справах, добра і злагоди. Дякуємо за уважний аналіз тексту нашого підручника. Хочемо пояснити, чому була обрана така послідовність викладення матеріалу по темі «Комп’ютерні мережі», на яку звернув увагу пан Бандалак. Перший опис мережного адаптеру (мережної плати або мережної карти) і його призначення, згідно до вимог програми, наводиться у розділі 2 Апаратне забезпечення інформаційних систем (стор. 58-59), підпункт Комунікаційні пристрої. Тому на початку розділу 5 Комп’ютерні мережі у числі запитань на актуалізацію знань наведено запитання 4. Які пристрої називають комунікаційними? Яке їх призначення? (стор. 148) Далі на стор. 153 запропонований перелік інших комунікаційних пристроїв, оскільки програмою в цьому розділі передбачене, що учень називає обладнання, необхідне для організації локальної мережі та підключення до неї комп’ютерів. При ознайомленні з локальними мережами поняття ІР-адреси не є основним, у локальних мережах багатьох шкіл комп’ютерам надаються динамічні ІР-адреси, а тому учні можуть працювати в локальній мережі без знання цього поняття. Програмою передбачено, що з цим поняттям та іншими видами адрес учні повинні ознайомитись саме у розділі 5.2 Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті. Саме в цьому розділі введено це поняття і в нашому підручнику. Що стосується понять сервіс та служба Інтернету, то англійською обидва ці слова перекладаються як service, а тому шукати відтінки відмінностей не вважають за потрібне навіть автори програми з інформатики для 9 класу (Завадський та інші). За програмою учень повинен пояснювати «призначення найпоширеніших служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти, телеконференцій, файлового сервісу, віддаленого керування комп’ютером, інтерактивного спілкування, IP-телефонії». Оскільки для ІCQ встановлені власні сервери, розроблені клієнтські програми та протокол, навряд чи можна заперечувати проти того, щоб називати ІCQ однією із служб інтерактивного спілкування. З повагою, Тетяна Лисенко
Ст 120 "Простір диска можна розділити на кілька частин, які називаються розділами, або залишити неподільним. Розділів може бути не більше чотирьох. кожен з розділів,у свою чергу, можна поділити на кілька логічних дисків" Попробуйте )))
Доброго вечора! Пан (пані) swetikccc, хотів би уточнити Вашу думку. Ви стверджуєте, що розділи не можна поділити на логічні диски, чи що розділів на жорсткому диску не може бути 4? З повагою В.Шакотько
Разрешите и от себя поблагодарить за столь внимательное отношение к нашему учебнику. И для продолжения конструктивного диалога разрешите обговорить некоторые замечания участников форума.
Quote (Bandalak)
"Об’єкти текстового документа", описано властивості сторінки: розмір аркуша, її орієнтація розміри полів, нумерація, колонтитули та інше. Всі ці властивості у Miсrosoft Office притаманні для розділу (неможливо їх змінити для окремої сторінки). Класична схема форматування у Word: символ, абзац, розділ. (на відміну від ОО, там дійсно сторінка).
Полностью согласны, что значения указанных свойств нельзя изменить для отдельной страницы, не создавая нового раздела. Но по программе 9 класса понятие РАЗДЕЛА не изучается. Кроме того, понятие Раздела в Miсrosoft Office трактуется как «Часть документа, имеющая заданные параметры форматирования страницы» (цитата из справки). Т.е. чтобы ввести понятие раздела, необходимо до этого пояснить понятие документа, страницы, параметров (свойств) страницы, описать процесс форматирования страницы. А это означает, что понятие страницы является первичным по отношению к понятию раздела. Кроме того, в окне Ворд2007 есть вкладка Разметка страницы и группа Страница, в Ворд2003 аналогичные команды и вкладки.
Quote (Bandalak)
До чого тут класифікація систем опрацювання текстів "за кількістю вікон"?
За програмою курсу інформатики 9 класу учні повинні вміти класифікувати системи обробки текстів. І тому для розвитку даної навички автори наводять кілька класифікацій, щоб ще раз звернути увагу учнів на різні властивості СОТ, і відповідно на можливості здійснення класифікацій на їх основі. Тим більше, що це можна з легкістю продемонструвати на прикладі Ворд і Блокнот.
Quote (Bandalak)
На мою думку, некоректно називати вкладки для роботи із таблицями, малюнками, формулами... тимчасовими. Вони є конткекстно залежні вкладки.
Про те, що вкладки є контекстними, як раз і пояснено в тексті підручника. Дослівно там сказано так – «Деякі вкладки, наприклад для роботи з діаграмами, таблицями, малюнками, автоматично з’являються на Стрічці при роботі користувача з даним типом об’єктів. Це так звані тимчасові вкладки». І зверніть увагу на різницю у смислі слів «називаються» и «так звані». До того ж така назва цих вкладок використовується в он-лайн довідці та навчальних курсах Майкрософт по Офісу 2007
Quote (Bandalak)
Зовсім відсутня інформація про те, як вибрати розмір сторінки її поля і т.п.
Згодна з вами, що цей матеріал потрібно було б розмістити в підручнику 9 класу. І тоді ланцюжок вивчення матеріалу про форматування основних об’єктів текстового документа був би завершеним: форматування символів – форматування абзаців – форматування сторінок. Але, на жаль, автори програми курсу інформатики розмістили цей матеріал не в 9 класі, а в 10.
Коли автори прочитають, то вони будуть виправдовуватись у свій бік мов інформаційні технології на місці не стоять, і наперед були вставлені теми про нове ПО.
Действительно – это наша принципиальная позиция давать в учебнике новое ПО с украинской локализацией. По многим причинам: и из расчета, что учебник пишется на 5-7 лет вперед, и из расчета, что последние два года в школы поставлялась техника именно с этой версией Офиса, и из расчета, что возврата к Оф2003 не будет, т.к Оф2010 имеет интерфейс седьмого, а не третьего. Также авторы учитывали, что на домашних компьютерах у учащихся в большинстве случаев Оф2007, а не оф2003. Однако, авторы прекрасно знают реальную картину с ПО в школах, поэтому написали тему 6 и два параграфа темы 7 и под Офис2003. И не только текст учебника, но и подготовили соответствующие файлы-заготовки для практических заданий. Они уже с неделю размещены на нашем сайте www.allinf.at.ua. Это помощь учителям и учащимся, которые пока еще из-за разных обстоятельств не могут перейти на Офис2007. Об этом и в методических рекомендациях МОНУ перед началом учебного года было сказано. Наверное вы не обратили на это внимания.
Quote (Махновець_Ігор)
Моя пропозиція висвітлювати саму суть текстових редакторів і для чого вони потрібні, принцип роботи і т.д.
Уважаемый Игорь, очень рады, что ваша позиция относительно методики преподавания темы 6 совпадает с нашей. Вы наверное обратили внимание, что в начале каждого параграфа этого раздела представлены сначала концептуальные моменты, общие принципы, общетеоретические положения. И только потом описывается технология работы с конкретным ПО. И так в каждом параграфе. Аналогичный подход выбран и в теме 7.
Доброго вечора! Пан (пані) swetikccc, хотів би уточнити Вашу думку. Ви стверджуєте, що розділи не можна поділити на логічні диски, чи що розділів на жорсткому диску не може бути 4? З повагою В.Шакотько
Розділів дійсно 4, але тільки один розширений , отже тільки його можна "роздробити"
Quote (swetikccc)
"Простір диска можна розділити на кілька частин, які називаються розділами, або залишити неподільним. Розділів може бути не більше чотирьох. кожен з розділів,у свою чергу, можна поділити на кілька логічних дисків" Попробуйте )))
Попробуйте також встановити ОС не створивши розділ. Ст 77 "Основними складовими операційної системи є: базова система введення/виведення - BIOS" без коментарів
Пан (пані) swetikccc, хотів би уточнити Вашу думку. Ви стверджуєте, що розділи не можна поділити на логічні диски, чи що розділів на жорсткому диску не може бути 4? З повагою В.Шакотько
Розделов может быть не более 4. Если все основные, то тогда они не делятся на логические диски. Если есть расширенный раздел (а он може быть только один), только тогда его и только его можна разделить на логические диски!!! Уважаемый пан Шакотько, в тексте учебника утверждается, что:
Quote (swetikccc)
кожен з розділів,у свою чергу, можна поділити на кілька логічних дисків
В принцыпе возможными являются только 7 конфигураций разделов на диске: 1) О 2) О + О 3) О + О + О 4) О + О + О + О 5) О + Р 6) О + О + Р 7) О + О + О + Р